Járműmotorok II.



Motiváció/cél:

  • a CO2-kibocsátással kapcsolatos egyre szigorodó előírások a belső égésű motorok folyamatos fejlesztését követelik meg. Ezzel összefüggésben helyeződik nagy figyelem a hengerfalak tribológiai jellemzőinek vizsgálataira, hiszen a motorok mechanikai veszteségeinek jelentős része a dugattyúcsoport-hengerfal között fellépő súrlódásból származik
  • a projekt keretén belül különböző felületi struktúrával és bevonattal rendelkező hengerfalak és dugattyúgyűrűk súrlódásra gyakorolt hatásainak vizsgálataira kerül sor. A mérések során nyert eredmények és összefüggések egy későbbi Floating-Liner vizsgálathoz is kiindulási alapként szolgálnak

 

 

 

Eszközök:

  • HBM T12 nyomatékmérő tárcsa
  • Energotest kondicionáló berendezés

 



Projektvezető:

Rákovits Máté fotó 

Rákovits Máté

Laborvezető

Tanszéki mérnök

További információk


 

 

 

 

 

FONTOS INFORMÁCIÓ

Nem találhatóak hírek!

Eseménynaptár

Levelező oktatás kontaktóráinak időpontja 2018. február 23. 00:00 - 2018. február 24. 01:00
MÉK Szalagavató 2018. február 24. 19:00 - 23:00
Winter Seminar 2018- Media and Democracy 2018. február 26. 00:00 - 2018. március 2. 01:00
Rektori Fórum 2018. február 28. 14:00 - 15:00