Belsőégésű motorok vezérműláncának kopásvizsgálata



Motiváció/cél:

 

A jelenlegi motorfejlesztési trendek a legtöbb motoralkatrész mellett a vezérműláncok igénybevételét is növelik. A növekvő igénybevétel mellett kihívást jelent az is, hogy a vezérműlánc különösen érzékeny a kenőolaj minőségére. A csökkentett viszkozitású motorolajok, növekvő olajcsere-periódusok és a már Otto-motorokra is jellemző koromképződés miatt a láncok kopása bizonyos körülmények között a megengedettnél nagyobb mértékű lehet.

A lánckopás vizsgálására költséges fékpadi járatásokat illetve radionuklid technológiás (RNT) kopásmérést szokás alkalmazni, de a magas költségek és időszükséglet miatt mindig kompromisszumot kell kötni a mérési program terén.

A költséges motorvizsgálatok kiváltására jelent lehetőséget a láncok, láncszemek vagy láncszegmensek komponens-tesztpadon vagy tribométeren történő vizsgálata. Az ilyen vizsgálati módszerek azonban még újszerűek, vagy nem alkalmazzák őket széles körben, így szükséges a módszerek kifejlesztése és elemzése a valós kopási folyamatokkal való korreláció szempontjából.


 


Eszközök:
 

  • Plint TE-77 alternáló tribométer
  • Egyedi tervezésű láncvizsgáló tesztpad
  • Teljes funkciós motorfékpad



 

 

 

 

 

 

FONTOS INFORMÁCIÓ

Nem találhatóak hírek!

Eseménynaptár

Alkotóhét 2018. szeptember 24. 00:00 - 2018. szeptember 30. 23:00
Szenátusi Ülés 2018. szeptember 24.
Akadémiai Nap 2018. szeptember 26.
Levelező oktatás kontaktóráinak időpontja 2018. szeptember 28. 00:00 - 2018. szeptember 29. 23:00